Jak medytować ? Sposób na relaks, cel życia


Medytacja jest wspaniałym środkiem osiągania sukcesów, ale przede wszystkim do pozbywania się stresów z naszego życia. Kiedy jesteśmy poddawani długotrwałemu stresowi nasz organizm zaczyna źle funkcjonować, stajemy się słabi i podatni na choroby. Aby temu zapobiec warto poświęcić kilkanaście minut dziennie na medytację. Można praktykować ją w każdej wolnej chwili, warto jednak zachować kilka zasad, które sprawią, że będzie ona skuteczna, a po jej wykonaniu będziemy czuli się jak nowonarodzeni.

Przed rozpoczęciem medytacji należy usiąść wygodnie lub położyć się, jeżeli mamy taką możliwość, wziąć kilka głębokich oddechów, zamknąć oczy i pozwolić, aby ciało i umysł rozluźniły się.

Rozluźnianie należy rozpocząć od głowy po stopy. Jest kilka metod skutecznego rozluźniania mięśni. Jedną z nich jest napinanie i rozluźnianie poszczególnych partii ciała, inną mniej fizyczną jest po prostu wyobrażanie sobie, że dana partia ciała rozluźnia się i poczucie przyjemnego efektu swobody w tym miejscu. Często nie zdajemy sobie sprawy, że jesteśmy spięci, dopiero takie ćwiczenie uświadamia nam ten stan i pozwala się go pozbyć.

Kolejnym etapem relaksacji powinno być odliczanie.

Odliczamy od większej liczby do mniejszej, można zacząć odliczać od 20 do jednego, a gdy nabierzemy wprawy skrócić odliczanie od 10 do 1. W trakcie odliczania ważne jest by wizualizować sobie poszczególne liczby. Możemy w tym celu w wyobraźni rysować je kredą na tablicy, lub patykiem na piasku.

Po odliczeniu przenosimy się w wyobraźni do refugium (to łacińskie słowo oznaczające ‚schronienie’ ) – jest to tzw. miejsce idealnego rozluźnienia.

Podstawowym założeniem refugium jest to, abyśmy czuli się tam miło i bezpiecznie. Może to być miejsce nam znane, lub całkowicie wymyślone. Możemy nasze idealne miejsce stworzyć na łonie natury, lub na odległej planecie, możemy tam robić wszystko – latać, pływać z morskimi stworami – pamiętajmy, że to nasza wyobraźnia – nie ograniczajmy się.

Następnym krokiem w medytacji jest wizualizacja, czyli wyobrażanie sobie obrazów, które pomogą nam w osiągnięciu danego celu, jaki sobie postawimy: może to być poprawa naszego stanu zdrowia, sytuacji materialnej, stosunków międzyludzkich. Obrazy tworzone w wyobraźni są alegoriami – trafiają do naszej podświadomości i powodują pozytywne zmiany w naszym życiu.

Skuteczna wizualizacja, to taka, w której cel, jaki chcemy osiągnąć wyobrażamy sobie, jako dokonany.  Jeżeli jest nim posiadanie czerwonego BMW, to w wizualizacji powinniśmy posiadać to BMW i jechać nim. Aby osiągnąć lepszy efekt należy włączyć wszystkie zmysły do swojego wyobrażenia.

Im więcej zmysłów tym silniejsza i skuteczniejsza będzie wizualizacja.

W medytacji ważnym elementem są również afirmacje, czyli krótkie, pozytywne stwierdzenia tworzone w  pierwszej osobie w czasie dokonanym, które mają na celu zmianę negatywnych, ograniczających przekonań.

Oto kilka przykładów afirmacji:

● Każdego dnia pod każdym względem czuję się coraz lepiej i lepiej.

● Kocham, lubię, szanuję i doceniam siebie.

● Moje ciało i mój umysł są zawsze w doskonałym zdrowiu.

● Pozwalam sobie na to, by mieć więcej, niż kiedykolwiek marzyłem.

● Chętnie witam wszelkie środki pomocne w osiąganiu sukcesów.

Afirmacje i wyobrażenia stosowane podczas relaksacji powodują lepsze nastawienie do siebie, życia i ludzi. Dają one możliwość o wiele lepszego analizowania i rozwiązywania problemów oraz spojrzenia na nie z dystansu.

Ostatnim etapem jest wyjście z medytacji. Aby łagodnie przejść do pełnej świadomości należy odliczyć w umyśle od 1 do 5 wyobrażając sobie liczby i pomyśleć, że gdy zakończymy medytację będziemy wypoczęci, pełni chęci i zapału do działania.

Po zakończonej medytacji należy otworzyć oczy, przeciągnąć się i powoli wstać.

Spędzając w ten przyjemny sposób kilkanaście minut dziennie odczujemy zbawienny wpływ medytacji na nasze życie.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: