Jak usunąć rdzę z samochodu?


krok 1

Podejmij środki ostrożności.

Noś rękawice, okulary ochronne i maskę przeciwpyłową. Niektóre ekstremalne sytuacje mogą spowodować znaczny uszczerbek na twoim zdrowiu. Wkoło będzie mnóstwo kurzu i pyłu z lakieru i rdzy, a przecież nie chcesz mieć ich w gardle, nosie, płucach i oczach.

krok 2

Zakryj te części samochodu, których nie chcesz zakurzyć.

Użyj do tego celu folii ochronnej i zabezpiecz ją taśmą. Zasuń szyby, by były szczelne. Pył z farby jest bardzo drobny i będzie próbował przedostać się nawet przez najmniejsze szczeliny.

krok 3

Szlifierką usuń lakier dookoła rdzy.

Szlifierką (ziarnistość tarczy szlifierskiej: 150) usuń zarówno lakier, podkład jak i rdzę, pamiętaj przy tym, bo oczyścić także niewielki obszar dookoła pordzewiałego fragmentu. Sprawdź palcami czy powierzchnia jest dobrze wygładzona.

krok 4

Szlifuj metal, by dostać się do najgłębszych pokładów rdzy.

Podczas szlifowania powierzchni bądź bardzo ostrożny, bo możesz narobić wielu szkód. Po wykonaniu szlifowania zastosuj produkt zawierający kwas fosforowy w celu usunięcia najmniejszych drobinek rdzy, które mimo wszystko mogą pozostać po szlifowaniu. Preparat taki możesz kupić w większości sklepów z częściami samochodowymi. Potem możesz skorzystać z wypełniacza, który doskonale wyrówna wszystkie ewentualne wgniecenia, drobne dołki i przestrzenie, w których nie ma farby. Wykończ całość przez szlifowanie ręczne papierem ściernym, aby uzyskać gładką powierzchnię.

krok 5

Kup podkład i lakier.

Podkład (primer) nakłada się na goły metal. Działa on jako baza pod farbę. Dobierz odpowiedni kolor lakieru. Pamiętaj, by nie dopasowywać koloru w dużym słońcu, gdyż blask lakieru daje zupełnie inny efekt, niż przy nieco przytłumionym świetle. Wszystkie produkty znajdziesz sklepie z częściami samochodowymi.

krok 6

Przygotuj odpowiednio miejsce aplikacji podkładu.

Postępuj zgodnie z instrukcjami dołączonymi do podkładu. Musisz przede wszystkim przetrzeć ten obszar rozpuszczalnikiem do farb i obkleić najbliższe otocznie gazetami.

krok 7

Nanieś równomiernie cienkie warstwy podkładu.

Nanieś trzy cienkie warstwy podkładu w sprayu. Odczekaj kilka minut między nakładaniem kolejnych warstw. Pozostaw podkład do wyschnięcia na co najmniej 12 godzin.

krok 8

Nanieś cienką warstwę lakieru, tak by nie spływał, ani nie tworzyła zacieków.

Użyj tyle warstw lakieru, ile potrzeba by uzyskać pożądany kolor. Pozostaw lakier co najmniej na 24 godziny przed ściągnięciem przyklejonych taśmą gazet.

krok 9

Wypoleruj pomalowane krawędzie, by połączyły się ze starą farbą.

W razie konieczności zastosuj specjalny bezbarwny lakier wyrównujący kolor.

krok 10

Pozostaw świeży lakier na co najmniej 48 godzin.

Po tym czasie umyj i wypoleruj samochód. Nigdy nie woskuj świeżego lakieru przed upływem 30 dni od malowania.

  1. Wonderful, what a blog it is! This blog gives useful facts
    to us, keep it up.

  2. Medical practices that have implemented an electronic medical records system have noticed a
    decline in errors and increase in productivity. medical
    coding degree online and coding specialist. You should check out the companies available in your area.

  3. After I initially commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added
    I get four emails with the exact same comment. Perhaps there is a way you are able
    to remove me from that service? Cheers!

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: