Jak sprawdzić, czy licznik był cofany?


krok 1

Sprawdź historię samochodu. Pamiętaj jednak, że nie daje Ci to stuprocentowej gwarancji na to, że samochód jest idealny. Czasami okazuje się, że nawet nie warto się danym samochodem interesować. Sprawdzenie samochodu w rejestrze i u mechanika pomoże Ci nie tylko sprawdzić, czy licznik był cofany, ale również wykryć inne usterki, oraz czy samochód nie jest po wypadku, powodzi lub nie jest to samochód z wypożyczalni.

krok 2

Obejrzyj dokładnie siedzenie kierowcy, kierownicę, drzwi od strony kierowcy, pedały oraz przyciski od regulacji szyb. Szukaj wszelkich śladów używania samochodu. Jeśli samochód rzekomo ma mały przebieg, ale pedały są wytarte, siedzenie wysłużone a na kierownicy widać wyraźnie ślady użytkowania, coś jest nie w porządku. Pójdzie Ci to łatwiej, jeśli porównasz te elementy w różnych samochodach, zwracaj uwagę na przebieg. Zwracaj uwagę na wszystkie podejrzane elementy.

krok 3

Przyjrzyj się dobrze samemu licznikowi. Oglądnij dobrze liczby w liczniku. Czy są proste? Czy zmieniają się prawidłowo podczas jazdy? Czy są ładnie ułożone w rządku? Szukaj otarć, zadrapań, odcisków palców, i wszystkich innych oznak szperania pod szybką. Jeśli coś zauważysz, bądź podejrzliwy.

krok 4

Zajrzyj pod maskę. Jeśli naprawiana była klimatyzacja, powinna być o tym informacja na nalepce. Jeśli wymieniany był pasek napędu rozrządu, również powinniśmy o tym znaleźć informację na nalepce. Powinny się na niej znaleźć dane dotyczące przebiegu, jaki miał w danym momencie samochód, oraz datę wymiany paska.

krok 5

Sprawdź opony. Opony zużywają się średnio po przejechaniu od 50,000 do 80,000 kilometrów. Na przykład, jeśli oglądasz samochód, którego licznik pokazuje przejechane 40,000 kilometrów, najprawdopodobniej będzie miał założone oryginalne opony, zużyte w 60-70 procentach. Jeśli samochód będzie miał założone nowe opony, powinno to wzbudzić Twoje podejrzenia. Postaraj się znaleźć datę produkcji opon, jest ona wytłoczona na bocznej ściance ogumienia. Na samym końcu oznaczeń widoczne są cztery cyfry. Pierwsze dwie oznaczają tydzień danego roku, w którym wyprodukowane zostały opony, trzecia i czwarta to rok produkcji. Na przykład liczba 1605 oznacza, że opony były wyprodukowane w szesnastym tygodniu 2005 roku.

krok 6

Możesz oczywiście udać się z samochodem do serwisu, w którym mechanik dokładnie stwierdzi stan samochodu. Będziesz miał większą pewność, że kupujesz naprawdę dobry i bezpieczny samochód.

  1. Niestety obecnie obejrzenie stanu wnętrza samochodu nie gwarantuje niczego. Praktyka jest taka, że licznik zostaje cofnięty, kierownica zostaje obszyta skórą bądź wymieniona, to samo z drążkiem od skrzyni biegów, tapicerką, wykładziną, czasem wymienia się całe wnętrze… Auto świeżutkie, lśni… Na pewno ma „najechane” nie więcej niż na liczniku, ktoś o nie dobrze dbał… Tak ?
    W tzw. dziupli dostaje się części karoserii samochodu w tym samym kolorze więc bieganie wokół auta z miernikiem grubości lakieru też już teraz mnie rozśmiesza. Odkupujcie auta od znajomych pierwszych właścicieli nawet przepłacając za nie, ale wtedy możecie być pewni ich stanu. A poza tym pozostaje tylko liczyć na serwis.
    Kupno używanego auta to większe ryzyko niż ruletka😉

    • andy
    • Wrzesień 7th, 2010

    kolega ma rację…

    niestety każdy jest zapatrzony w siebie, chce dobrze tylko sobie i wciska innym szajs tylko dla zysku

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: